Sunday, May 30, 2010

tertekan

maybe tajok coretan aku kali ni simple je. n tajoknye pon simple. n kalo korg prasan aku slalu gune warna merah.. sbb warna ni jelas. takot org nak bace xnmpk plak.. erm k.. knape aku tertekan? first of all.. berkenaan isteri aku, azwan anderson wawawa gi situ la ngan die.. malas aku nak pike haha second.. about school lah... u know?? skul-lah? haha ta paham udah.. wat2 paham je.. as u all know.. aku ade masalah mental depression.. tetekan sbb study.. smpi meracau racau.. giler.. glak tak tentu pasal. nanges tak tentu pasal... n natijahnye.. aku xamek exam tuk 4 subjek. additional math,biology,chemistry,physics.. otak aku da xleh nak serap tp pagi ni bapak aku pakse gak aku gi skola. padehal mmg aku tak amek exam. xtau la ape niat die nak mendesak aku je.. aku perlukan rhat! aku masok klas jap.. tp aku xamek pekse. aku dok lua.. aku dgr gak cikgu tanye dak2 klas.. aizat mane.. nordin kate kat bilek kaunseling.. hok mu bilek kaunseling! aku kat pondok koperasi je.. pastu aku gi jmpe doktor cuz mmg dah ade appoinment. aku amek surat kbnaran gi klinik kat pjabat.. pastu aku dpt tau cikgu jmpe ngan mak aku siot! smpi penolong kanan satu pon die jmpe.. lagi la tetekan aku.. bpk aku lak kol bepuluh kali.. aku mmg bwk enfon time musim2 exam.. sng nak kol kalo balek awal ke kan.. menambah lagi tensyen aku.. doktor pon kasi2 nasihat n cuti skali horreyyyy! aku balek rumah jln kaki n mak aku lak kol.. aku jwb jela.. aku ta tahan sgt aku ckp je kat mak aku gini

'mak.. pliz la faham.. skang ni kpale dah tetekan. tensyen ngan study! bagi la otak ni rehat dulu.. sy perlukan rehat jugak mak.. mak nk sy buktikan camne lagi? sy da blaja sume da bace.. bkn sbb takot nak amek exam.. tp sbb tetekan.. otak ni da kosong mak.. nak giler dah! exam sblom ni org da dpt result bagos.. nape mak ta caye lg.. mmg tu exam bulanan.. kalo ye exam tu snang pon nape sy leh tandingi org len? bkn nak blagak tp tu da tunjok yg sy sbnanye blh dan standing dgn org len gak.. pliz la faham . nak gile dah ni!'

ok tamat di situ. pastu dak uia yg 'tercinta' tu msj aku lak.. die ckp nak balek uia dah.. n then.. sembang2 aku gitau masalah aku.. die soh aku saba.. n aku ckp jgn la smpi tak msj langsong cuz aku rindu kat die.. pastu die reply ape.. korg nak tau????

'tp kalau sy bz maflah.. besides that, sy dah ade bf'

ape?? dah ade boyfren.. taniahhhhh taniahhhhh! sblom2 ni tanye la gak kat die.. single ke tak.. katenye single.. kalau ye pon mase sy tanye tu tade kapel.. tp lpas tu baru jumpe bf, bagitau la! skian lame aku tunggu! dari mule2 lagi... aku da lame besabar.. stiap mlm aku menangis.. bkn pasal die je! pasl my study! family! everything! yeahhh sume org ade problem.. mcm tu jugak aku.. aku bkn membesarkn hal ni.. for a few months aku bjaye elakkn dr jatoh cinta.. tp y bile dgn ko aku leh jatoh hati kat ko? that means u r special.. something special pd u yg wat i jatoh cinta kat u.. instead u bg i camni.. sy tak pasti bile awk ckp bnar n bile awk tak...... sbb hampir stiap ari kite webcam.. ingat tak? ape yg sy fike.. kalau dah same2 webcam stiap ari...... there is something.. i hope for something... but not this.. now.. aku da putus harapan.. naseb aku same mcm azwan anderson aka bini aku tu.. die kene tinggal ngan awek beijing die.. n aku lak, bukan kene tinggal.. tp mmg ta pnh wujud pon dlm hati awk... azwan anderson? sape tu? haha yeah kami kapel maen2 cuz nak wat kecoh kat mespes.. juz nak bgi org glak.. tu je.. nak bagi hati kami gmbira dgn ape yg tpakse kami lalui.. kami sunyi.. n thx to God.. at least.. ktorang leh wat masing2 glak.. dan dpt isi kekosongan tu dlm ati ktorang..

kpd budak uia :-
awk, it's ok. sy faham. sy berhenti berharap awk. sy harap awk gembira. that's my wish. maafkan segala salah silap sy. maafkan ketelanjuran kata sy. maafkan kalau sy pernah cakap2 blakang awk. maafkn sy kalau sy terlalu memaksa awk. maafkn sy jika pnh buat awk sakit hati. buat awk tak selesa. maafkn sy sbb tak sempat bagi hadiah hari jadi yg sy dah bli tu pd awk. sy tak ada kesempatan nak jumpa awk. maafkan sy.... sbb mnaruh harapan besar pd awk.. terima kasih. saya cintakan awk......

2 comments:

  1. hey, chill out larh beb.
    aku tgk ko niyh terlalu obses pd study. ko niyh msti budak pndai an?? hm, dr care ko, aku tgk ko pon msti suke awex yg smart. em, aku jrg lah sgt bce blog ko tp entri ko yg kali ni bg impression kt aku.

    rilex, study pown study gak. tp dlm study tu pnh tak ko pk ko study niyh semua utk ape slain dpd nak dpt a++++++ utk exam??
    ha?? jwb2.. hehe..

    actually study bkn takat nak dpt a++++++ je kwn,pd aku aku rse lebih puas bile aku dpt applykan ape yg aku study tuh dlm kehidupan aku,dlm masa dpan aku. bukan takat nak dpt a+++++ and banggakan mama ngan ayah je.

    ya, aku pown ta knal diri ko spe,aku ta tau life ko,aku ta tau perangai ko,ko lelaki jenis cner. tp aku cme dpt ckp yang ko niyh seorg yang obses pd study. mungkin sbb dpd pengaruh family ko yang terlalu meletakkan harapan tinggi pd ko mcm ko ckp td ayah ko pkse ko g skuwl even ko tak amek exam,tol tak??tol tak?? correct me if i'm wrong.

    ape kate ko ubah tanggapan or mentaliti ko terhadap study oke. jgn terlalu menekan diri. kalau rse tak boleh study or masuk ag dlm kepala hotak berjambul ko tuh, ko jgn pkse. nanty ko jd gile aku ta tau..dah ta de spe na update blog ko. hehe. i'm just kidding.
    jgnlah aggp study is all about exam only. u wanna pass ur exam. u wanna get as many a+++++++!! stop it oke! relax je. anggap ko study utk diri ko. study santai2..bila rse muak tgk bio tuh,g arh hang out ke..
    ape ke..

    k! enough bebel-ing. hope ko ta stress lagi oke! gud luck and remember! don't only study hard,but study smart and hard ok!

    ReplyDelete
  2. well, do u mind if I tell u my story in study? hurmm..time aq skul dlu2, aq kind of yg x bley kalo x dpt result yg excellent...aq mesti nk dptkn...reason psl benda tu aq x pena nk tau la plak kn~~ untill aq enter zaman uni ni, minat aq terhadap study da semakin berkurang and result yg aq dpt tu mmg paras tengkuk jew la... aq cam opposite ngan adek aq yg same baya ngan aq...camne plak tu? well, time ea skul dlu, lgsg x pena tunjukkn minat terhadap study and seskati jew pew yg ea nk wat ngan idop ea until kitorang together masok uni....yup!!! he gets what he wants in his life and he's now happy in what he is doing....<pew function aq citer benda ni ek...hurmmm....well, aq nk ckp 1 benda jew, in study u don't have to over-push urself cause if there's something unpredictable coming out, u'll jadi mind-off cam yg u ase ni la...just make the life enjoy dude...yes, u may push urself in wat eva u want but there's a limit~~ aq x tau la kalo ko paham kew x apew yg aq cube sampaikan ni sbb aq pon da start x paham apew yg aq tulis ni....n lastly, Alhamdulillah aq skunk ni baru pas exam final tuk first year aq dlm bidang medik ni and next september I'll be a second year student which means I'll become the senior...Insyallah...kalo ko bace komen aq ni, ko ambikla pew yg patot n x..n pray for my success...okay?

    ReplyDelete